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Pour ceux qui travaillent même le samedi...

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Message par ptidop Sam 3 Nov 2018 - 16:22

Bonjour,

La V0.205.0 est dispo en téléchargement (pour l'instant le livre de règles et le compendium de magie)

Bonne lecture

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Message par Astrabell Sam 3 Nov 2018 - 22:40

Merci pour l'info, Laurent ! Cool
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Message par darth-mael Dim 4 Nov 2018 - 9:49

Vu que certains savent lire (contrairement à moi) , serai'il possible d'avoir un résumé des gros changement ?

car ils modifient tout e livre ...
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Message par Destro Dim 4 Nov 2018 - 10:27

A la fin de chaque livre tu as une partie changelog qui résume tout Wink

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Message par Nhlyll Dim 4 Nov 2018 - 10:50

Oui mais je crois que je suis comme Maël pas Bi-lingue du coups c'est un peu du charabia pour moi Smile
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Message par prof Dim 4 Nov 2018 - 11:31

J'ai commencé à le lire,
il y a des petits changements de détails qui n'en sont pas

J'essaierai d'en faire un résumé , et je compte sur chacun pour l'alimenter , pour le bien de tous
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Message par Zapan Dim 4 Nov 2018 - 12:19

principal gros changement et pas des moindres à mon avis : la disparition pure et simple des Batiments ...

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Message par Zapan Dim 4 Nov 2018 - 13:02

Les plus gros changement se trouve aussi dans les voies de magie ... il y a une grosse discussion sur le 6 de Sorcellerie, qui permet de mettre battle focus à des armes de tir ... et forcement, un canon/cata/baliste qui fait un 6 pour toucher sous l'effet de ce sort en version boostée fait un beau double hit ... de quoi faire peur à plus d'un monstre/char sur la table ...
Le remaniement de l'occultisme est aussi en lumière avec du sacrifice qui est beaucoup moins important que précédemment.

Les livres d'armées sont prévus d'ici la fin du mois de Novembre. il est donc probable que l'on joue cette version pour le tournoi des Jeux-Tables.
Quid de notre Ligue ? on applique la 205 à quel moment ?

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Message par edelrath Dim 4 Nov 2018 - 14:00

On appliquera la nouvelle version a la sortie des livres d,armée
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Message par uruk Dim 4 Nov 2018 - 14:42

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Message par Destro Dim 4 Nov 2018 - 15:10

Voici un copié collé des règles qui ont changé (en bleu dans le livre) :

Réaction de charge :

Flee:

If the Fleeing unit’s Front Facing comes into contact with any unit that declared a Charge against it in this phase
(regardless whether the enemy unit Redirected its Charge), the Fleeing unit is removed as a casualty

Alignement des unités qui chargent :

1st priority: Make contact with no enemy units other than the one that was Charged. If it will be unavoidableto make contact with more than one enemy unit, make contact with as few enemy units as possible. Follow therules for Multiple Charges.
• 2nd priority: Maximise the total number of Charging units that make contact (note that this is only applicable when multiple units Charge the same unit).
• 3rd priority: Avoid rotating the Charged unit. If it is unavoidable, rotate the unit
as little as possible. Remember that units Engaged in Combat cannot be rotated.
4th priority: Maximise the number of models (on both sides) in base contact with at least one enemy model (including models fighting across gaps)

14.C.d.1 Target Benefiting from Soft Cover (−1 to hit)
A model shooting at a target that benefits from Soft Cover suffers a −1 to-hit modifier. Soft Cover applies if more than half of the Target Facing is obscured by either:
• Covering Terrain that contributes to Soft Cover
• Models that do not block Line of Sight, except if the target and/or the shooting model is of Gigantic Height (see “Model Classification”, page 88), and the obscuring model is of Standard Height (in which case no cover is
applied) (remember that Skirmisher and Tall affect what blocks Line of Sight)

14.C.d.2 Target Benefiting from Hard Cover (−2 to hit)
A model shooting at a target that benefits from Hard Cover suffers a −2 to-hit modifier. Hard Cover applies if more than half of the Target Facing is obscured by either:
• Covering Terrain that contributes to Hard Cover
• Models that do block Line of Sight (remember that Skirmisher and Tall affect what blocks Line of Sight) See figure 25 for an example of Hard Cover.

15.E.a Issuing a Duel
Characters and Champions Engaged in Combat may issue a Duel at step 4 of the Round of Combat Sequence (see “Round of Combat Sequence”, page 67). The Active Player may nominate one of their Characters or Champions and
issue a Duel, provided that there is at least one enemy Champion or Character able to accept it (this enemy model’s unit must be in base contact with the unit of the model that issued the Duel, and there must not be any ongoing Duel in this combat; see below). If the Duel was refused, or if no Duel was issued, the Reactive Player may nominate one of their Characters or Champions that did not refuse the Active Player’s Duel and issue a Duel.

16.B.b Removing R&F Models from Units Engaged in Combat
The removal of casualties from Engaged units follows the general rules for Removing R&F models above. In addition, if the unit is in a single rank, remove casualties from either side of the unit, so that the following conditions are satisfied as best as possible for each batch of simultaneous casualties, in decreasing priority order:
• 1st priority: As few units as possible Drop out of Combat (see “Losing Base Contact
”, page 70)
• 2nd priority: As few units as possible lose base contact without Dropping out of Combat
• 3rd priority: The number of models in base contact is maximised after nudging all units
• 4th priority: Casualties are removed as equally as possible from both sides of the unit
If it is unavoidable to break one or more of the above conditions, you must avoid breaking the higher priority order conditions, even if this means the total number of conditions you break is higher. As long as all above conditions are satisfied as best as possible, the owning player is free to remove casualties as they please. See figure 35 for examples.

20.B.c Forests
Forests can be represented in the game for example by jungles, brushwoods, or coniferous forests.
Types Forests are Covering Terrain for units inside and/or behind them, and Dangerous Terrain (1) for Cavalry, Constructs, and units making a Flying Movement
Cover Forests contribute to Soft Cover
Broken Ranks
Units with more than half of their models with the centre of their base inside a Forest can
never be Steadfast

Guerilla Warfare
Units consisting entirely of Infantry models with Light Troops are Stubborn if more than half of their models are inside a Forest with the centre of their bases, unless any model in
the unit has Towering Presence and/or Fly

20.B.d Hills
Hills can be represented in the game for example by elevated plateaus or burial mounds.
Types Hills are Opaque Terrain
Hills are Covering Terrain for units behind them.
Cover Hills contribute to Soft Cover for targets behind but partially on them.
Hills contribute to Hard Cover for targets behind and entirely off them.
Elevated Position
Models with the centre of their base on a Hill are considered to be Elevated. Ignore all
intervening non-Elevated models if you are:
• drawing Line of Sight to or from Elevated models.
• determining Cover when shooting with:
– Elevated models.
– non-Elevated models at units which have more than half of their models Elevated.
Charging Downhill
A unit initiating a Charge Move with more than half of its models with the centre of their
base on a Hill towards an enemy with more than half of its models with the centre of their base off a Hill must reroll failed Charge Range rolls.

20.C Board Edge
The Board Edge represents the boundaries of the game. A unit is allowed to temporarily and partially move off the board (during any move) with by the following restrictions:
• The unit’s Front Facing must remain entirely on the board at all times, except during align moves
• The unit must finish its move with its Unit Boundary entirely on the board
Matching Bases
In Combined Units containing Characters and R&F models, a Character is considered to have a Matching Base if:
• The model has the same base size as the R&F models.
• The model’s base is the same size as a multiple of the R&F models’ bases (such as a 40×40 mm base in a 20×20 mm unit). For Combined Units consisting entirely of Characters, Matching Bases are determined differently as these units do not contain any R&F models. The R&F base size for the purposes of Matching Bases must :
• Correspond to the base size of at least one of the Characters
• Result in as few Characters as possible having Mismatching Bases; the owner chooses in case of a tie
For example, in a unit consisting of a 25×25 mm Character and two 25×50 mm Characters, that base size is 25×25 mm, as it does not result in any Mismatching Bases in the unit.
21.A.a.14 Ghost Step
The model may choose to treat all Terrain Features as Open Terrain for movement purposes, but must follow the Unit Spacing rule upon the completion of its moves. It can never end its move inside Impassable Terrain. If this would be the case, backtrack the move to the unit’s last legal position (unless Fleeing, in which case the normal rules for “Flee Moves ”, page 50 apply). In addition, the model automatically passes Dangerous Terrain Tests taken due to Terrain.

21.A.a.38 Vanguard (X)

21.C.a.3 Other Rules Associated with Champions
• Hits from attacks that follow the rules for Distributing Hits are never distributed onto Champions (see page 19).
• When removing non-Champion R&F models as casualties and a Champion is in a position that would normally be removed as a casualty, remove the next eligible R&F model and slide the Champion into the empty spot (see “Removing Casualties”, page 82).
• When Raising Health Points, a Champion is the first model that is brought back if it was previously removed as a casualty (see “Raise Health Points”, page 61).
• Champions may choose to use a different Shooting Weapon than the other R&F models in their unit (see “Shooting With a Unit ”, page 62
• Champions may issue and accept Duels. If a Duel is not accepted, a Champion cannot be chosen as the model that suffers the penalties for refusing a Duel (modifié)

21.C.b Musician
A Musician gains Swift Reform, March to the Beat, and Stand Behind
21.C.b.1 March to the Beat
A unit within 8″ of one or more enemy units that contain a model with March to the Beat suffers −1 Discipline when taking March Tests. Units with at least one model with March to the Beat ignore this modifier.

21.C.c Standard Bearer
A Standard Bearer gains Stand Behind and Combat Bonus. Certain Standard Bearers may have the option to be upgraded with Banner Enchantments (see “Banner Enchantments”, page 119).

21.G.b.15 March and Shoot – Shooting
March Moving in the same Player Turn does not prevent the attack from being performed, unless the attack is also subject to Move or Fire.

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Message par Destro Dim 4 Nov 2018 - 15:15

Dans l'ensemble ce sont des changements relativement minimes mais j'en vois deux très importants :
  - l’alignement des unités qui chargent
  - le fait de pouvoir lancé un défi si on a refusé le premier... J'avoue que j'ai du mal à saisir la subtilité de ce changement. Si quelqu'un a une idée je suis preneur

Pour revenir sur les règles à appliquer à partir de la j4, pourrait-on envisager de jouer les règles 205, mais sans utiliser l'arcane compendium ? (donc règles 205, domaines de magie 204 et objets magiques 204)


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Message par Doud Dim 4 Nov 2018 - 15:38

T'as même pas traduit? Franchement tu fais mal ton travail, je voterai pas pour toi comme président

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Message par Zapan Dim 4 Nov 2018 - 15:43

edelrath a écrit:On appliquera la nouvelle version a la sortie des livres d,armée

Je crois que l'arbitre à trancher sur ce point Destro (en plus, ils annoncent avant-garde (X), ce qui va changer pas mal de liste amha).

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Message par Nhlyll Mar 6 Nov 2018 - 19:38

Surtout qu'il faudra quelques temps avant que tout soit clair et surtout à jour. Je serais même pour qu'on garde les règles 2.04 jusqu'à la fin de la ligue et à la prochaine mettre les 2.05. enfin ce n'est que mon avis.
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Message par Berlioz Mer 7 Nov 2018 - 8:36

Pour Lavaur on jouera avec le livre de règle 205 et les livres d'armée en 204 donc il faut juste vérifier les objets magiques commun sur vos listes.

Quelques petits changements comme ça à la volée (et en français)  Razz  :
- on peut sortir de table pendant un mouvement
- si la face de l'unité visé au tir est à couvert l'unité est à couvert (et non si la moitié de l'empreinte comme avant)
- si tu fuit à travers quelqu'un qui te charge tu es détruit
- tu peux réaligner une unité chargé pour maximiser le nombre d'unités qui charge
- les objets de magie défensif deviennent très intéressant (résistance magique en zone + sur une bannière)
- la potion de force peut être utilisé tous les tours
- le 6 de sorcellerie donne bien battle focus contre une unité (cac et tir) par contre Zaman si un 6 est fait c'est la faible force qui est utilisé pour les cata/canon/baliste (celle pour les touches pénétrantes). Il reste les cata à plongeur qui vont faire 1d3+1 à la place de 1d3 sur un 6 et peu être une ou 2 autre machine mais c'est pas scandaleux je dirais.
- le 6 de la divination est permanent (comme le -1 en armure de l'alchimie) et donne -1 en résultat de combat. (possiblement très fort contre les cowboys)
- le 2 de l'évocation donne -1 en endurance à la place de -2 en CC (très fort)

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Message par Zapan Mer 7 Nov 2018 - 12:29

Berlioz a écrit:- les objets de magie défensif deviennent très intéressant (résistance magique en zone + sur une bannière)

Tu as lu ça ou ? j'ai pas vu de dif sur les objets magiques à ce niveau pour ma part

Berlioz a écrit:- la potion de force peut être utilisé tous les tours


c'est toujours un objet "one use only" ya juste le cout en point qui a baissé.

Berlioz a écrit:- le 6 de sorcellerie donne bien battle focus contre une unité (cac et tir) par contre Zaman si un 6 est fait c'est la faible force qui est utilisé pour les cata/canon/baliste (celle pour les touches pénétrantes). Il reste les cata à plongeur qui vont faire 1d3+1 à la place de 1d3 sur un 6 et peu être une ou 2 autre machine mais c'est pas scandaleux je dirais.

C'est toujours en débat sur le forum T9A et cela fera l'objet d'un Errata/faq amha car la description sur sort reste trop floue

Berlioz a écrit:- si la face de l'unité visé au tir est à couvert l'unité est à couvert (et non si la moitié de l'empreinte comme avant)

CA ! c'est le plus gros changement et ça va changer énormément de chose pour le jeu en tournoi. Cette règle n'est pas du tout intuitive et va aboutir à des situation débile avec de gros clash en tournoi ...

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Message par Berlioz Jeu 8 Nov 2018 - 8:56

C'est vrai, je sais pas trop où j'avais vu ces infos...

Pour la RM pas de zone mais pour 40 points on peut avoir RM(3) ce qui me parait fort sur les deathstar.

Et oui pour les couverts c'est possibles que ça donne des situations très étranges en effet.

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Message par Nhlyll Sam 17 Nov 2018 - 13:09

Bon, apparemment vanguard ne change pas grand chose chez les nains, comme expliqué dans la règle vanguard :
In case a figure is stated in brackets, this distance is X′′ instead
Et comme les nains n'ont aucun chiffre marqué entre parenthèse, ils conservent leur distance de 12 pas en vanguard. Du moins pour le moment.
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Message par edelrath Sam 17 Nov 2018 - 14:05

trop bien ma liste ne bouge pas du tout
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Message par Nhlyll Sam 17 Nov 2018 - 16:40

Règle engineer :
Once per Shooting Phase, an unengaged Engineer may select a single
War Machine.within 6′′that has not fired yet to
gain the following effects :
• Set the Aim of one of the War Machine’s Artillery Weapons to the value given in brackets (X+).
• You may reroll the roll on the Misfire Table
•You may reroll the dice (all of them or none) for determining the number of hits of a Flamethrower Artillery Weapon.

Donc si on traduit bien, notre ingénieur ne peut pas donné sa capacité à la machine si il a tiré ce tour ci... Mais c'est un peu ambiguë, si on fait tirer la machine puis l'ingénieur on peut faire bénéficier la machine de guerre de la capacité de l'ingénieur puisqu'il n'a pas tiré... qu'est ce que vous en pensez?
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Message par Doud Sam 17 Nov 2018 - 17:15

C'est la machine qui ne doit pas avoir tiré pour avoir la règle, tu peux très bien tirer avec ton ingénieur, donner ta règle à la machine, puis tirer avec celle-ci (avec le bonus)

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Message par Nhlyll Sam 17 Nov 2018 - 18:01

Ok merci pour le renseignement, la règle totalement cheaté n'a pas disparu lol
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