WE du 24/25 mars
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abesh
Juju
vince3310
7 participants
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WE du 24/25 mars
Gitsnik sera sur toulouse pour un we d'entrainement ETC.
Lui et moi allons jouer tout le we et nous sommes à la recherche de tout joueur motivé pour faire une ou plusieurs parties
Tenez nous au courant!
Merki
Lui et moi allons jouer tout le we et nous sommes à la recherche de tout joueur motivé pour faire une ou plusieurs parties
Tenez nous au courant!
Merki
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Si vous accepter un faible joueur avec une liste faible ETC ogre, je peux en être, pour ce dernier week end de warhammer avec quelques temps.
Juju- Messages : 587
Date d'inscription : 14/12/2011
Re: WE du 24/25 mars
Avec plaisir
Quels sont tes dispos?
Quels sont tes dispos?
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Les votres seront les miennes.
La seule exigence que j'ai c'est qu'une heure de route pour aller à la salle c'est un peu long. Donc si je peux éviter de revenir à des heures indus fatigués sur l'autoroute, je préfère pour ma sécurité ^^.
De même, si la partie se fait plus près que la salle c'est moins d'essence d'utiliser évidemment.
Ceci n'étant pas des exigences mais plutôt du confort
La seule exigence que j'ai c'est qu'une heure de route pour aller à la salle c'est un peu long. Donc si je peux éviter de revenir à des heures indus fatigués sur l'autoroute, je préfère pour ma sécurité ^^.
De même, si la partie se fait plus près que la salle c'est moins d'essence d'utiliser évidemment.
Ceci n'étant pas des exigences mais plutôt du confort
Juju- Messages : 587
Date d'inscription : 14/12/2011
Re: WE du 24/25 mars
Vous etes la quel we,jvais vous basher en 1v2 xp
abesh- Messages : 499
Date d'inscription : 09/09/2011
Emploi/loisirs : tisseo
Re: WE du 24/25 mars
Les parties se feront a la salle, pas trop le choix.
abesh et juju, si ca vous dit, vous venez pour 13h a la salle ce samedi (24 mars) pour faire 2 ou 3 parties.
abesh et juju, si ca vous dit, vous venez pour 13h a la salle ce samedi (24 mars) pour faire 2 ou 3 parties.
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Le matin ya personne de dispo?
abesh- Messages : 499
Date d'inscription : 09/09/2011
Emploi/loisirs : tisseo
Re: WE du 24/25 mars
Si juju est ok pour venir le matin, histoire d'être 4, pas de souci.
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Planning temporaire (en rouge, ceux qui sont ok) :
Samedi 9h :
gitsnik vs JuJu (RO)
Vince vs Abesh (Emp)
Samedi 13h :
gitsnik vs Abesh (Emp)
Vince vs JuJu (RO)
Samedi 17h :
gitsnik vs yoyo (HB)
Vince vs grammen (Nain)
Samedi 21h :
gitsnik vs grammen (Nain)
Vince vs yoyo (HB)
Z'en pensez quoi?
Bien entendu, rien n'empeche de mettre plus de tables, que tout le monde vienne toute la journée et joue^^
Les restrictions sont dispos ici :
(Je ferai une traduc rapide si besoin)
Samedi 9h :
gitsnik vs JuJu (RO)
Vince vs Abesh (Emp)
Samedi 13h :
gitsnik vs Abesh (Emp)
Vince vs JuJu (RO)
Samedi 17h :
gitsnik vs yoyo (HB)
Vince vs grammen (Nain)
Samedi 21h :
gitsnik vs grammen (Nain)
Vince vs yoyo (HB)
Z'en pensez quoi?
Bien entendu, rien n'empeche de mettre plus de tables, que tout le monde vienne toute la journée et joue^^
Les restrictions sont dispos ici :
(Je ferai une traduc rapide si besoin)
blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2)Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
I. General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast spell (+ wizard level). For death & shadow spells this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2. Can use 4 instead of 3 same core units and have a unit cap of 50 models per unit.
Bretonnia: No Restrictions
Chaos Dwarfs
Hellcannon 0-1
Iron daemon, kdai destroyer and every model with hashut lore count as war machines
chalice of darkness counts as 2 pd
Max 3 out of lore of Hashut, s5 war machine templates, destroyer, iron daemons.
Chalice or Sorcerer Prophet
Flask counts as 3 war machines.
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Harpies are 0-2. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\any number of wizards using death & shadow magic\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; 0-3 of anvil, miners & rangers (in any combination of them)
Daemons of Chaos
Max. 30 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Master of sorcery cannot be taken by Herald of Tzeentch.. Max 6 flamers in the army. Mos: Rule change: It doesn't give loremaster lore (can take any rb lore)
The Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice. Max 2 cannons, steam tank count as a cannon.
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, Terradons and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction). Max 1 of these in army death lore/bane head/feedback scroll
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, Greedyfist on death mage counts as 2dd. Each leadbelcher/ sniper maneater with pistol(s) counts as 3 models towards to shooting cap. Max 3 combined units of Mournfang Cav & Ironblaster. 0-1 Ironblaster.
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans(0-3 cap removed) mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner;
Vampire Counts
Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2)
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. If you have warriors, knights and or chosen with marks of tzeentch in army then you can take max 2 out of 3 of warshrines and favor of the gods (2xwarshrines or warshrine and favor of the gods).
0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
V. Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Ok pour les horaires. Ouai fait une traduc
malgré que faut que je m habitue
malgré que faut que je m habitue
wingaal- Messages : 2774
Date d'inscription : 19/03/2010
Re: WE du 24/25 mars
- Attention messire sur les sorts débiles : faille, être, transmutation, 13ieme
- 2400 pts, pas de persos spé
- 3 choix de base identiques max
- 4 machines de guerre max (les gabarits comptent genre fusée)
- max 45 tireurs de + de 20ps de distance
- 40 fig max par régiment ou 450 points max
- hormis les vents de magie, pas plus de 2 dés supp quelqu'en soit la source.(canalisation comprise) Le surplus est perdu
- 5 dés max pour lancer un sorts. Mort et ombre, c'est 4 dés max
- 12 dés max par phase de magie
- PAM compte comme 1 dé de dissipe. La forteresse pliable est interdite
Restriction par armée :
HB : ils jouent avec 2600pts, les points pris contre eux sont réduis de 10%, ils peuvent générer 3 dés supp au lieu de 2. Peuvent quadrupler les bases, sont limités a 50 figs par régiment
Empire : le TAV compte comme une machine, TAV, batterie tonnerre et ingénieur ne peuvent pas etre doublé. Max 2 canons, le TAV compte comme un canon.
Nain : les PAM comptent pour 1 dé, 2 cata max, +4 dé max au lieu de 2. 0-3 enclume mineurs et rangers
RO : coeur infernal compte comme 2 dé de dissipe+1 dé de pouv, poing affamé = 2 dé de dissipe. Les MH/CP compte chacun comme 3 tireurs. 1 boute fer max,
3 max entre ferox et boute fer
- 2400 pts, pas de persos spé
- 3 choix de base identiques max
- 4 machines de guerre max (les gabarits comptent genre fusée)
- max 45 tireurs de + de 20ps de distance
- 40 fig max par régiment ou 450 points max
- hormis les vents de magie, pas plus de 2 dés supp quelqu'en soit la source.(canalisation comprise) Le surplus est perdu
- 5 dés max pour lancer un sorts. Mort et ombre, c'est 4 dés max
- 12 dés max par phase de magie
- PAM compte comme 1 dé de dissipe. La forteresse pliable est interdite
Restriction par armée :
HB : ils jouent avec 2600pts, les points pris contre eux sont réduis de 10%, ils peuvent générer 3 dés supp au lieu de 2. Peuvent quadrupler les bases, sont limités a 50 figs par régiment
Empire : le TAV compte comme une machine, TAV, batterie tonnerre et ingénieur ne peuvent pas etre doublé. Max 2 canons, le TAV compte comme un canon.
Nain : les PAM comptent pour 1 dé, 2 cata max, +4 dé max au lieu de 2. 0-3 enclume mineurs et rangers
RO : coeur infernal compte comme 2 dé de dissipe+1 dé de pouv, poing affamé = 2 dé de dissipe. Les MH/CP compte chacun comme 3 tireurs. 1 boute fer max,
3 max entre ferox et boute fer
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Y a des scenario?
Mais j avais déjà la possibilité de tripler les bases tu marque juste au dessus 3 choix de bases identique
Mais j avais déjà la possibilité de tripler les bases tu marque juste au dessus 3 choix de bases identique
wingaal- Messages : 2774
Date d'inscription : 19/03/2010
Re: WE du 24/25 mars
Pas de scénar.
Me suis planté, tu peux quadrupler toi.
Me suis planté, tu peux quadrupler toi.
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Dispo toute la journée, aucun problème pour venir le matin et rester l'aprem.
Donc si un adversaire ose, qu'il vienne ^^
Donc si un adversaire ose, qu'il vienne ^^
Juju- Messages : 587
Date d'inscription : 14/12/2011
Re: WE du 24/25 mars
Samedi 9h :
gitsnik vs JuJu (RO)
Vince vs Abesh (Emp)
Samedi 13h :
gitsnik vs Abesh (Emp)
Vince vs JuJu (RO)
Samedi 17h :
gitsnik vs yoyo (HB)
Vince vs grammen (Nain)
Samedi 21h :
gitsnik vs grammen (Nain)
Vince vs yoyo (HB)
gitsnik vs JuJu (RO)
Vince vs Abesh (Emp)
Samedi 13h :
gitsnik vs Abesh (Emp)
Vince vs JuJu (RO)
Samedi 17h :
gitsnik vs yoyo (HB)
Vince vs grammen (Nain)
Samedi 21h :
gitsnik vs grammen (Nain)
Vince vs yoyo (HB)
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Ok pour moi.
Il est restrictif cet etc ...
Il est restrictif cet etc ...
abesh- Messages : 499
Date d'inscription : 09/09/2011
Emploi/loisirs : tisseo
Re: WE du 24/25 mars
yop dispo samedi fin d'aprés midi et soirée.
almeric- Messages : 713
Date d'inscription : 12/06/2009
Re: WE du 24/25 mars
Il faut un autre joueur alors histoire d'être en nombre pair.
un autre motivé?
un autre motivé?
vince3310- Messages : 2556
Date d'inscription : 01/07/2009
Re: WE du 24/25 mars
Ba je peux jouer contre almeric dans l'aprem non?
Juju- Messages : 587
Date d'inscription : 14/12/2011
Re: WE du 24/25 mars
j aurai Jordy qui m accompagnera le samedi et prendra qq CV je pense
wingaal- Messages : 2774
Date d'inscription : 19/03/2010
Re: WE du 24/25 mars
Yoyo si tu peux prendre ma cata RDT :p
Donc j affronte julien l aprem et prof ensuite
Donc j affronte julien l aprem et prof ensuite
almeric- Messages : 713
Date d'inscription : 12/06/2009
Re: WE du 24/25 mars
Bon je repasserai chez moi pour la cata
wingaal- Messages : 2774
Date d'inscription : 19/03/2010
Re: WE du 24/25 mars
S'il y a quelqu'un de dispo en soirée suis preneur. Au pire je passe pour discuter de l'orga du tournoi, il faut que je vois le Prof.
J'apporte le dessert, gardez un creux.
J'apporte le dessert, gardez un creux.
Txutxo- Ork'n roll
- Messages : 532
Date d'inscription : 29/11/2009
Age : 45
Re: WE du 24/25 mars
Alfredo tu aura Jordy en cv
wingaal- Messages : 2774
Date d'inscription : 19/03/2010
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